Uuring: internetiostjate osakaal on langenud kõigis kaubagruppides (0)
Article title
Ostmine teeb rõõmsaks. Foto: Pixabay

Kantar Emori e-kaubanduse trendiuuringu kohaselt on viimase kuu jooksul internetist kaupu ostnud 63 protsenti Eesti elanikest; seejuures on internetiostjate osakaalud langenud kõigis vaadeldud kaubagruppides, enim riiete kategoorias.

“Vaadates pikemat trendi, jääb e-ostmise tippaeg märtsisse, mis kajastus aprillikuu uuringus,” ütles Kantar Emori uuringuekspert Kersten Jõgi pressiteate vahendusel.

Enim kaotas e-ostjaskonda riiete kategooria, kus e-ostjaskond langes 41 protsenti, sellele järgnevad 37-protsendise langusega ravimid, 31-protsendise langusega kodutehnika, samuti 31-protsendise langusega sisustuskaubad ja mööbel ning 30-protsendise langusega spordikaubad.

Siiski ületab e-ostjate osakaal 50 protsendi piiri veel endiselt kuues kaubagrupis – raamatud, jalatsid, elektroonika, kosmeetika, parfümeeria ning sisustuskaubad ja mööbel. Kõige kõrgem on e-ostjate osakaal elektroonikatoodetel – 75 protsenti –, olles e-ostjaskonda viimase kuuga kaotanud ka kõige vähem.

Kuigi uuringu küsitlus toimus perioodil, mis kaardistas internetioste veel osaliselt ka ajal, mil ostukeskused olid suletud, on näiteks mööbli ja sisustuskaupade e-ostjaskonna osakaal langenud Kantar Emori teatel vahetult enne piiranguid olnud tasemele.

E-kaubanduse trende kaardistav veebiuuring toimus 13.–19. maini ja selles osales 1064 Eesti elanikku vanuses 15–74 eluaastat.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.