Pranglile veab inimesi nüüd Tuule Liinid OÜ (0)
Article title
Parvlaev Wrangö. Foto Toomas Liiv
Alates 18. detsembrist veab reisijaid Leppneeme-Kelnase parvlaevaliinil kahe aasta eest loodud Tuule Liinid OÜ. Ehkki ettevõte tegi riigihankel 133 755 eurot soodsama pakkumuse, arvab konkurendile kaotanud senine vedaja Kihnu Veeteed AS, et võitja on tegelikult kogemusteta riiulifirma.

2017. aastal oli reisijate arv Viimsi poolsaarel paikneva Leppneeme sadama ja Prangli saare Kelnase sadama vahel 26 498. Käesoleva aasta esimese kümne kuuga on veetud 25 222 inimest.
Leppneeme-Kelnase parvlaevaliini doteeriti 2017. aastal riigieelarvest 290 747 euroga ja valla eelarvest 98 038 euroga. Käesoleval aastal on parvlaevaliini doteerimiseks ette nähtud 272 000 eurot riigi ja 94 425 eurot valla raha.

133 755 eurot soodsam

Seoses Leppneeme-Kelnase parvlaevaliini riigihankega saatis Viimsi vallavalitsus välja pakkumiskutsed viiele ettevõttele, kelleks olid Tallink Grupp AS, TS Laevad OÜ, TS Shipping OÜ, Tuule Liinid OÜ ja Kihnu Veeteed AS.

Hankega otsiti vedajat perioodiks 18. detsember 2018 kuni 31. oktoober 2020 ühtekokku 2548 reisile. Pakkumuste esitamise tähtajaks oli 5. detsember 2018. Laekus kaks pakkumust – Vjatšeslav Leedo Tuule Liinidelt ja Rein Kilgi Kihnu Veeteedelt.

Kihnu Veeteede pakkumuse kogumaksumuseks kujunes 1 220 064 eurot. Sellest periooditasu moodustas 967 812 eurot, reisitasu 252 252 eurot.

Tuule Liinide pakkumus oli 1 086 309 eurot. Sellest periooditasu moodustas 834 057 eurot, reisitasu 252 252 eurot.

“Tuule Liinid OÜ pakkumus oli odavam, kui Kihnu Veeteed ASi pakkumus,” põhjendab Viimsi valla kommunikatsioonispetsialist Elis Mäeots, miks vald otsustas Tuule Liinide kasuks, kes käis välja 133 755 eurot soodsama hinna.

“Meie kasuks otsustas hind. Kindlasti ka kogemus, sest inimesed, kes selles ettevõttes töötavad, on seda tööd teinud rohkem kui paarkümmend aastat,” arvab Tuule Liinid juhatuse liige Tõnis Rihvk. Ettevõte hakkas inimesi parvlaevaga Wrangö Pranglile vedama 18. detsembril.

Kihnu Veeteed nördinud

Kihnu Veeteed on ettevõttena registreeritud 2002. aastal, Tuule Liinid seevastu 2016. aastal.
“Meile tundub kummaline, miks eelistab vald kogenud vedajate ees kogemusteta riiulifirmat, kel puudub igasugune majandustegevus, käive, teadmised, tegevuspraktika ja asjakohased tegevusload,” põrutab Kihnu Veeteede juhatuse liige Andres Laasma konkurendi kohta.

“Tegemist on ettevõttega, kes varasemal riigihankel esitas ühispakkumise Saaremaa Laevakompaniiga, kellest viimase suhtes on tänaseks alustatud pankrotimenetlust ja varasem hange seetõttu tühistati. Tuule Liinide puhul on tegemist ettevõttega, kes iseseisvalt ei oleks riigihankel kvalifitseerunud,” väidab Laasma.

Laasma jätkab: “Teadupärast sama omaniku Vjatšeslav Leedo teine laevafirma, Väinamere Liinid, käib maksmata sadamatasude pärast (võlgnevus u miljon eurot) Saarte Liinidega kohtus. Kõiki seda arvestades on arusaamatu, et Viimsi vald üleüldse sellisele ettevõttele pakkumuskutse saatis.”

“Viimsi vallal oli lepingu tingimuste järgi õigus astuda läbirääkimistesse mõlema pakkumuse esitanud pakkujaga. Kuigi vald algselt lubas ka avalikkuse ees seda teha, ei antud Kihnu Veeteedele üldse läbirääkimiste võimalust,” on Laasma pahane.

Hange vaidlustati

“Kihnu Veeteed AS vaidlustas Viimsi vallavalitsuse otsuse viivitamatult pärast sellest teadasaamist, esitades kaebuse ja taotluse lepingu sõlmimise keelamiseks kohtule juba enne järgmise tööpäeva algust,” selgitab Laasma, kelle väitel on vald teinud mitmeid vigu.

“Eelkõige on sellisteks vigadeks Tuule Liinid OÜ kui kogemusteta vedaja kutsumine konkursile teiste kogenud vedajate kõrvale olukorras, kus konkursi tingimustes vedajale mingeid kvalifitseerimise tingimusi ei olnud seatud. Teiseks on oluliseks menetlusveaks otsuste tegemise ja lepingu sõlmimisega kiirustamine sellisel määral, et huvitatud isikutelt võeti ära reaalne tõhus võimalus kaitsta oma õigusi,” märgib Laasma.

“Hetkel on kohus tühistanud esialgu kohaldatud lepingu sõlmimise keelu, sest Viimsi vald jõudis lepingu Tuule Liinid OÜga juba enne kohtumäärust (tegelikult isegi juba enne omaenda vastava korralduse allkirjastamist) ära sõlmida,” väidab Laasma.

“Kohtuprotsess on pooleli ja seetõttu me ei kommenteeri antud teemat,” jääb Viimsi valla kommunikatsioonispetsialist Elis Mäeots napisõnaliseks.

“Kohtuvaidluses on eelmine operaator läinud valla vastu,” tunnistab Tuule Liinide juhatuse liige Tõnis Rihvk ning lisab: “Neid protsesse ei oska kommenteerida.”

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.