Kulna raudteeõnnetuse kahju on ligi 3 miljonit eurot (0)
Article title
Kokkupõrge Kulnas. Foto ohutusjuurdluse keskus
Mullu 20. veebruaril Kulnas toimunud üheksa vigastatuga rongiõnnetus põhjustas kokku ligi kolme miljoni euro väärtuses varalist kahju. Suurimat kahju kannatas AS Eesti Liinirongid ehk Elron.

Õnnetus juhtus mullu 20. veebruari hommikul, kui veok Scania, mis vedas turbaga laaditud poolhaagist, sõitis Kulna raudteeületuskohal ette Riisipere-Tallinna reisirongile. Auto põrkas kokku kolme vaguniga rongi juhtvaguniga ning lõi rongi rööbastelt maha.

Tõsisemaid kehavigastusi sai autojuht, kergemaid kehavigastusi kaks klienditeenindajat ja kuus reisijat. Kokku oli õnnetuse hetkel rongis 37 reisijat.

Rongikoosseisul said kahjustada alusvankrid, veomootor ja kõik kolm vagunit. Kahjustada sai ka raudteeülesõidukoht koos rööbasteega. Hiljem tehti meditsiiniliselt kindlaks, et autojuht oli joobes.

Veokiga kokkupõrganud elektrirongikoosseis Stadler Flirt EMU 1309 sai õnnetuses suuri kahjustusi. Kokku moodustasid kahjud Elronile üle 2,8 miljoni euro kahju, selgus ohutusjuurdluse keskuse koostatud raportist.

Õnnetuse põhjustanud veoauto Scania mootor ja kabiin ning käigukast olid purunenud, raam murdunud, mistõttu muutus auto õnnetuse tagajärjel kasutuskõlbmatuks. Haagis Krakeri paljud deformatsioonid olid muutnud ta vrakiks, märgiti raportis.

Raudteeülesõidukohal olnud rööbastee sai liiklusohtlikke kahjustusi, mistõttu tuli rööbas ja raudteeülesõidukoha katteplaat välja vahetada. AS Eesti Raudteele moodustasid kahjud kokku üle 40 000 euro.

Elroni pressiesindaja Mariis Adamberg ütles Harju Elule, et raudteeõnnetuses kannatada saanud rong on praegu Stadleri Minski tehases taastamisel, kus teostatakse rongi kere ja alusvankrite remonditöid. “Rongi taastamine võtab aega minimaalselt 15 kuud ning loodetavasti jõuab rong liinile tagasi selle aasta lõpus või 2020. aasta alguses,” lausus ta.

Adambergi kinnitusel hüvitab õnnetuse kahjukulud Elronile kindlustus.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.