Algab Paldiski maantee uuendamine (0)
Läinud nädalal allkirjastasid maanteeameti ja ASi Nordecon esindajad ehituslepingu, mille järgi rekonstrueeritakse Keila piiril Tallinna-Paldiski maantee 4,6-kilomeetrine lõik.

Ehitustööd algavad juba lähinädalatel ning nende tähtaeg on järgmise aasta lõpp. Kogu uuendamine maksab 6 612 480 eurot ning 85% sellest summast tuleb Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist.

Allan Kasesalu maanteeameti avalike suhete osakonnast vahendab projektijuhi Kalju Lõokese kommentaare. “Põhimaanteel uuendatakse kogu lõigul kattekonstruktsioon, rajatakse kolm uut ringristmikku ning olemasoleva Keila jõe silla asemele kaks uut silda, kumbki kahe sõidurajaga.Uued ringristmikud tulevad Statoili bensiini jaama juurde Paldiski maantee ja ringtee ristumise kohta, Paldiski maantee ja Luha tn risti ja Paldiski maantee ning Karjaküla tee ristumiskohta.”

Vana sild lammutatakse

Kahe esimesena mainitud ringristmiku vahelisele ringteelõigule, kuhu jäävad ka uued sillad, ehitatakse 270-meetrine neljarajaline maanteejupp. Ülejäänud teeosa jääb kaherajaliseks ning sinna jäävad ristmikud ehitatakse ohutumaks.

Kas olemasolev maanteesild Keilas, Uus-Paldiski maanteel lammutatakse? “Jah, aga alles siis, kui kõrvale on valminud uus sild ja saab liikluse sinna ümber suunata. See saab teoks järgmisel aastal, aga täpsemat ajagraafikut pole veel paika pandud,” lisab Kasesalu.

Lisaks ehitatakse kogu objekti ulatuses välja ka 2,8 kilomeetri jagu jalg- ja jalgrattateid. Need ühendatakse nii olemasolevate jalg- ja jalgrattateedega kui ka novembris Tallinna ja Keila vahelise maantee lõpuosa kõrval valmiva teega. Uute sildade juures hakkab põhiteega ristuv jalg- ja jalgrattatee kulgema sildade alt ja piki põhiteed kulgev jalg- ja jalgrattatee vasaku silla pealt. Objekti järelevalvet teeb Vealeidja OÜ ja see maksab 57 600 eurot.

Koos baaside lepinguga

Uus-Paldiski maantee asub Keila piiril ning jätkub Harku valla territooriumil kuni nn Korvi mäeni. Linnast ümbersõidu ehitamine algas 1939. aasta sügisel, pärast Eesti ja Nõukogude Liidu baaside lepingu sõlmimist. Siis alustati ka betoonsilla rajamist üle Keila jõe, kuid 1941. aasta puhkenud sõda lõpetas tööd. Veel aastaid sai Sauelt Keilasse mööda teed, mis keerab Korvi mäelt paremale (praegune Alajaama tee Tutermaal) ning ristub Paldiski maanteega kirikumõisa ees. Keila jõesti läks üle kivisild, mis sõjas osaliselt purustati.

Teelõik Karjaküla tee ristmikust kuni Korvi mäeni valmis koos maanteesillaga alles pärast sõda.

 

Topi liiklussõlm anti üle
• AS Teede REV-2 andis 2. oktoobril maanteeametile üle Topi liiklussõlme. Ehituse käigus rajati Laagrisse viaduktiga üle Tallinna-Pärnu maantee kulgev 1,3 kilomeetrine teelõik koos ringristmikega ning kaotati ohtlikud tagasipöörded.
• Maanteeamet ja Teede REV-2 sõlmisid Topi liiklussõlme ehituslepingu mullu 13. septembril, töödega alustati 2. oktoobril ja need lõpetati tänavu 24. septembril. Ehituse maksis 6,27 miljonit eurot.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.