Saada vihje
Vasalemma krossirajal oli probleeme publikuga (0)
Vasalemma karjääris asuval ajaloolisel rajal toimus möödunud nädalavahetusel Olerex Eesti rallikrossi meistrivõistluste neljas etapp. Neljarattaliste jõuproovi oli jälgima tulnud ligikaudu kaks tuhat autohuvilist.

Spetsiaalselt meistrivõistluste tarbeks üles löödud Vasalemma krossirajal toimus viimati täismahus krossivõistlus kümnendi vahetusel. Vahepealsel ajal on karjäär olnud rahva seas tuntud eelkõige supluspaigana, impotent kus saab rahulikult ja privaatselt suvitada.

Möödunud laupäeval, abortion 9. augustil, vcialis 40mg naasis Vasalemma omaaegne melu. Eesti meistrivõistluste etapp meenutas aegu, mil Harju KEK korraldas samadel teedel võidusõite ning tee ääres oli pealtvaatajaid asjatundjate hinnangul kuni 15 000.

Turvalisus ennekõike

Kogenud krossisõitjate hinnangul võis laupäeval kohata raja ääres kuni nelja tuhandet silmapaari. Neist pileti olid soetanud umbes pooled. “Rahvast oli prognoosidele vastavalt, kuigi oleksime võinud ka rohkem inimesi vastu võtta,” räägib rallikrossi komitee liige Mati Kask.

“Kuigi sellest ajast, mil siin viimati võistlusi korraldasime, on nüüdseks kuus aastat möödas, jäime me tehtuga väga rahule. Ilmselgelt olid turvaprobleemid need, mis kõige rohkem esile kerkisid,” ütleb Kask. “Tõenäoliselt tulenesid probleemid suuresti sellest, et publik oli uus.”

Kui suur osa pealtvaatajaist ei pidanud paljuks soetada raja äärde pääsemiseks pilet, tulid nii mõnedki võistlust priipääsmega jälgima. Kõnniti raja peal, ületati teed sealt, kust seda teha ei tohinud ning tagatipuks kostitati neid korrale kutsunud kohtunikke teravamate sõnadega.

“Midagi sellist ei osanud me ette näha. Teistel võistlustel ei ole meil turvamehigi kaasatud, kuna kohtunikud saavad turvalisuse tagamisega täitsa hakkama,” lausub Kask.

Kuna pealtvaatajad seadsid sellise käitumisega eelkõige iseennast ohtu, pidid võistluste korraldajad sõite pidevalt edasi lükkama. Oodatust pikemaks veninud päev mõjutas ka toitlustajat, kel sai ühel hetkel söök lihtsalt otsa.

Nihkes ajakava tõttu osutusid ürituse kulud oodatust suuremaks. “Kuna piletita rahvast oli palju, siis käisid piletimüüjad ka rahva seas ringi. Neid saadeti aga „Sirtsu sohu”. See oli kõva tagasilöök,” nendib Kask, kuid lisab, et kogetu oli korraldajaile lihtsalt heaks õppetunniks.

Raja säilitamine

Üle aastate kasutusele võetud krossirada asub Vasalemma valla maal ning selle rentija on MTÜ Wasalemma Auto Klubi. Selleks, et trass oleks sellisel kujul sõidetav ka järgmisel aastal, soovivad korraldajad rajale ligipääsu piirata. “Praegu on nii, et iga mees läheb ja sõidab, kui tahab. Kui me suudame tee sulgeda, siis jääb rada enam-vähem samasse seisukorda. Nii saame me tuleval aastal võistluse poole väiksemate vahenditega veelgi paremini korraldada ja sellest võib saada traditsioon. Kui vald ei ole nõus rada kinni panema, siis ma selles pigem kahtlen,” selgitab Kask.

Vasalemma vallavanem Mart Mets laupäevasel võidusõidul küll ei viibinud, kuid tema sõnul on karjääri näol tegemist avaliku teega. “Sulgemine on arutlemise teema. Arutelu ei ole veel toimunud ning keegi ei ole ka selle ettepanekuga vallavalitsuse poole pöördunud,” lausub Mets.

Võistlusel osalenud sõitjad jäid rajaga suures osas rahule. Kohati heideti ette trampliini kõrgust, mis kippus autosid lõhkuma. Seetõttu lubavad korraldajad “hüppekat” mõnevõrra muuta.
Mati Kase sõnul tuleb järgmisel aastal teha kaks peamist muudatust: palgata turvamehed ja paigaldada piirdeaed. “Mitte kuskil mujal ei ole midagi sellist. Mitte ühelgi rajal ei kasuta me turvamehi. See on nüüd Harjumaa eripära – siin tahetakse ikkagi ilma rahata vaadata.”

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.