Topi viadukt ühendab kaks valda (0)
Tänavu sügisel valmiv kahe valla piiril asuv Pärnu maantee viadukt, rajatav raudteetunnel ja tee Tabasallu annavad võimaluse sõita Laagrit läbimata Juulikusse.

Laagri Maksimarketi ning raudtee vahel asuv Topi ristmik on väga suur ehitusplats. Mullu novembris valmis Tallinn-Pärnu maantee alla tunnel. Ehitise mõlemad väljapääsud on ühendatud jalakäija- ning jalgrattateedega. Olemas on kaldteed ning trepid. “Maksimarketi ja Rimi kaubanduskeskuste vahel asuv tunnel on kasutusel,” ütleb maanteeameti pressiesindaja Allan Kasesalu.

Tänaseks on suurem ehitustegevus kolinud tunnelist veidi Saue poole. AS Teede REV-2 rajab viadukti üle maantee. Samuti muldkeha, peale- ning mahasõiduteid ning muud vajalikku. Kahte sõidusuunda eraldaval ribal on püsti ka tornkraana.

Viadukti üks ots asub Saku vallas ning teine Saue vallas. Kulgeb ju kahe omavalitsuse piir piki maanteed.

Mullatööd plaanist ees

Allan Kasesalu räägib, et tänaseks on suurem osa muldkeha ehitusest lõppenud. Samuti on lõpetamisel on kommunikatsioonide ehitus. “Valminud kaldasambad asuvad kahel pool teed. Kaks vahesammast seisavad aga eraldusribal,” seletab Kasesalu.

Praegu jätkuvad muldkeha ehitustööd. Varsti algab viadukti ava ja killustikaluste ehitus ning asfalteerimised.

Pehme talv on ehitustöid soosinud. “Näiteks mullatöödega ollakse mõnevõrra graafikust ees. Täpsemalt näitab kevad, kui kõik ehitatud konstruktsioonid on üles sulanud ja on võimalik jätkata järgnevate konstruktsioonikihtide ehitamisega,” lisab pressiesindaja.

Milliseid liikluspiiranguid ning ümberkorraldusi tööd kaasa toovad? Kasesalu sõnul piiratakse sõidukiirust ja tee võib olla kitsendatud. “Varsti hakatakse tegema viadukti ava ehituseks ajutist toestust ja paigaldama raketisi. Kiiruspiiranguks jääb ikka 50 kilomeetrit tunnis. Lisandub ainult gabariidi piirang ehk 4,2 meetrit,” seletab Kasesalu.

Raudtee alla

Ehitustööde ajal on ehitajal kohustus hoida liiklust lahti mõlemal sõidusuunal kahel rajal. “Ajutist teesulgemist võib tulla Jälgimäe teel seoses ringristmiku ehitamisega. Ühistransport saab läbi,” lisab Kasesalu.

Rajatav viadukt on kaheavaline. Rajatise kogupikkus on 68,5 meetrit ja kogulaius 12 meetrit. Viadukt betoneeritakse kohapeal ja see on osa Juuliku-Tabasalu maanteest.

Tee-ehituse hange on Kasesalu kinnitusel praegu käimas. Ehitus peaks algama aprillis-mais. Plaanis on ehitada teelõik raudteetunneliga kuni Alliku-Laagri-Hüüru maanteeni.

Suurematest töödest on Harjumaal käimas veel Tallinna ringteel asuva Kurna-Luige teelõigu ehitus

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.