Saada vihje
Tabasalu kardiraja teine hingamine (0)
Harku valda kerkiv mootorispordikeskus loob tingimused rahvusvaheliste võistluste korraldamiseks ning toob piirkonda uusi töökohti.

Asjaolu, pharmacy et viimasel kahel aastal on Tabasalus toimunud arvukalt mootorispordivõistlusi, allergist ei ole kokkusattumus. Olemasoleva raja korrastamine oli esimene osa spordisõbralike ettevõtjate (Toomas Annus, click Gert Jugala, Marek Kiisa, Jüri Vips) plaanist, mille järgi saab Harjumaa endale rahvusvahelistele nõuetele vastava spordikompleksi.

Keskuse rajamisega tegeleva Kardispordi Arendamise OÜ tegevjuht Heikki Hõbemägi sõnul võib käimasolevat projekti nimetada laienduseks, mis aitab oluliselt tõsta kardiraja kvaliteeti.

Euroopa tasemel rada

Asukoha valimisel kaaluti teisigi variante, ent Tabasalu kasuks rääkis juba väljakujunenud võistluspaik. “Lisaks kõigele asub see tööstusalal, mis sobib sellise suunitlusega väga hästi,” kinnitab Hõbemägi.
Tänaste plaanide järgi võiks uuenenud kardirada valmida 2016. aasta suveks. Kavas on ehitada administratiivhooned, sisehall hobikardirajaga, täielikult uuendada olemasolev asfaltkate ning pikendada rada 1310 meetrini. Samuti kohendatakse kruusalõiku, mis ehitati tänavu augustis toimunud supermoto MM etapi tarbeks.

“Kui rääkida kardirajast, siis Eestis ega ka Baltikumis pole ühtegi seesugust kompleksi, millel oleks rahvusvahelise autospordiliidu FIA litsents,” lausub Hõbemägi. “Meie ambitsioon on tuua Eestisse, Harjumaale, esimesena endisest Nõukogude Liidu riikidest üks FIA tiitlivõistluse etapp. Kahtlemata ei ole see kerge, aga selline on meie eesmärk.”

Lisaks suurvõistlustele saavad keskust kasutama hakata nii harrastajad kui ka muude võistlusaladega tegelejad, samuti tervisesportlased, kes saaksid siledal asfaldil turvaliselt rullsuusatada või -uisutada. Hõbemägi sõnul on sellega algusest peale arvestatud, et paljusid teenuseid hakkavad pakkuma teised ettevõtted ja organisatsioonid. “Piltlikult öeldes oleme me nagu lauluväljak – loome rahvusvahelisel tasemel kompleksi, mida kõik saavad kasutada,” lisab ta

Paraja suurusega

Praeguste plaanide kohaselt piirdutakse Tabasalus valdavalt moto- ja kardispordiga. “Täissuuruses ringraja loomiseks pole see parim paik ning tegemist peaks olema ilmselt eraldi ning märksa suurema objektiga,” lausub Hõbemägi, kelle sõnul on võistluskompleksi planeerimisel arvestatud tegelike vajaduste ja tingimustega.

“Selleks, et Eesti-suuruses riigis teha suuremaid võistlusi, peab kompleks olema multifunktsionaalne. Vastasel korral need asjad ei hakka toimima. Just multifunktsionaalsus on meie pluss ja teisalt ka ainus võimalus kompleksi majandamiseks.”

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.