Saada vihje
Noored kleebisemeistrid kaitsevad mobiiltelefone (0)
Möödunud aasta algul lõi Saue vallas elav Otto Jaansoo koos oma klassivenna Jan-Erik Tõeleidiga firma, herbal mis valmistab kaitsekleebiseid menukatele mobiiltelefonidele ja tahvelarvutitele.

Nutitelefonide, arthritis tahvelarvutite ning sülearvutite üha kasvav läbimüük on aidanud kaasa nii mõnegi uue tööstusharu tekkele. Uuringuagentuuri ABI andmeil oli tunamullu erinevate kaitsekorpuste, vutlarite ning kleebiste müügitulu ligemale 15 miljardit eurot. Sellest tulenevalt on hinnatud, et keskmiselt kulutab iga nutiseadme omanik umbes 40 eurot kõikvõimalike lisaseadmete ostuks.
Jaansoo ja Tõeleidi firma alustas tegevust möödunud aasta jaanuaris. Keskkoolis tekkinud mõtet mobiiltelefoni kleebistest arendati kiiresti edasi ning peagi valmisid esimesed müügikõlbulikud tooted. “Me alustasime tegevust koostöös Karl Kruudaga. Tegime tema autost inspireeritud kleebised, mis läksid rallifännide seas hästi kaubaks,” lausub Jaansoo.

Jaapani kirsiõied

Positiivne tagasiside innustas sõpru asjaga tõsiselt tegelema ning möödunud aasta lõpul avatigi e-pood, kus on täna müügil ligemale 40 erineva kujundusega kleebist.
“Esialgu oli meil kolm kleebist. Joonistused ühest linnust, Fuji mäest ning jaapani kirisõitest. Viimane oli üpriski populaarne naisterahvaste seas,” ütleb igapäevaselt oma isiklikku digi- ja disainiagentuuri juhtiv Jaansoo.
Kiirelt sai aga selgeks, et turu vallutamiseks peab toode lisaks põnevale välimusele olema ka vastupidav. Aja jooksul prooviti erinevate tootjate materjale ning lõpuks otsustati spetsiaalsete nanokanalitega kile kasuks. Selle eeliseks on mugav paigaldamine, kuna kleebise ja seadme vahele ei jää tülikaid õhumulle.
“Ühe kleebise valmimiseks alates kavandist kuni müügikõlbuliku tooteni kulub vähemalt seitse päeva. Pärast trükkimist peab see kuivama ning ka lamineerimine võtab oma aja. Üldiselt on aga nii, et seni kui sul pole korraliku toodet, siis ei ole seda mõtet ka turundada,” räägib Tõeleid saadud kogemustest.

Ise tehtud…

Jaansoo sõnul eristub Nonhuman teistest tootjatest omanäolise disaini poolest. “On palju näiteid, kus internetist võetakse suvaline ettejuhtuv pilt, tehakse sellest mitukümmend varianti ja seejärel paisatakse lihtsalt müüki,” teab mitmeaastase disainikoguemusega Jaansoo rääkida.
“Me püüame hoida oma valikus võimalikult erinevaid kujundusi,” ütleb Tõeleid. “Väga populaarne on mereteemaline kollektsioon, kus on köisi ja kajakaid. Hästi müüvad ka lihtsad kolmevärvilised kleebised,” lisab ta.
Kuid kleebistel võib kohata ka Harjumaa loodust. “Männikoore muster on pildistatud minu enda koduaias,” lausub Jaansoo. “Me üritame kõike ise teha. Kui ma tean, et pildil on Eestis kasvanud puu, siis see annab midagi juurde, see paneb i-le täpi peale.”

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.