Saada vihje
Mudelautodele rajatakse Sauel võistluskeskus (0)
Veebruarikuus valmib Saue linnas Eestis ainulaadne mudelisportlaste treening- ja võistluskeskus. Kunagise Zoovetvaru hoone teisele korrusele sisustatakse kuni sajameetrine rada, seek juhtimispoodium ning pealtvaatajate boksid.

Et Saue linn on olnud pikka aega automudelitele ja nende võistlustele oluline keskus, on paljudele uudis. Peaaegu kümme aastat on kõik talvised mudelitrennid ja võistlused toimunud kohaliku gümnaasiumi võimlas. Peetud on nii Eesti meistrivõistlusi, karikasarja etappe ja isegi Baltimaade meistrivõistluste etappi.

Aga ometi on sellest vähe ning vabariigi võistlejate tase on jäänud paigale. Keilas ja Sauel automudelismi ringe juhendav Tõnis Lattik ütleb, et mullu kevadel oli talle selge: ilma püsirajata tasemetõusu ei tule. “Tegime, mis me tegime ja pingutasime palju me pingutasime, kuid eestlaste parimad kohad tiitlivõistlustel jäid ja on tänaseni seal tulemusterivi tagumise kolmandiku alguses,” teeb ta kokkuvõtte.

Ainus pääsetee oli aastaringselt kasutatava treening- ja võistluskeskuse ehitamine.

Põrand olgu sile

Mullu sügisel oli koos kuuemeheline algatusgrupp. Rendilepe sõlmiti HiTeh Kinnisvaraga, kelle valduses on linna keskel asuv endine Zoovetvaru hoone. Selle teisele korrusele rajataksegi raadio teel juhitavate elektrimootoritega mudelite siserada. Rajatis on Eestis treening- ja võistluskeskusena ainulaadne.

“Aasta tagasi toetasid paljud meie seltskonna mehed offroadi ehk maastikusõidu mudelihalli rajamist Väike-Maarjasse,” ütleb Tõnis Lattik. Kuna sealne projekt oli väga edukas, siis said eestvõtjad asuda julgemalt ka sileda raja ehk onroad mudelihalli rajamise teele.

Praegu on kunagine ladu veel tühi ning aasta alguses lahti läinud ümberehitus alles käib. Aga Tõnis Lattik tutvustab juba tulevast ringrada. “Saalil on epopõrand. Aga see on ebatasane ja libe. Seepärast kaetakse põrand vaibaga,” seletab ta. Mistra vaibal on all kumm ning peal tugev riie. Sarnane kate on kasutusel ka kooli rajal. Kuid seal on vaip juba veidike kulunud.

“Kunagise laoruumi põrandale saab ehitada ringradasid. Need on ühel tasapinnal ning kujundatakse piiretega. On päris algajate ning ka proffide omad,” seletab Lattik. Ühele rajale mahub korraga sõitma 6-8 autot. Pikim rada on kuni sajameetrine ning selle laius vähemalt 2 meetrit.

Kuu lõpus võistlused

Piloodid ise juhivad autosid saatjapuldiga nn pukilt ehk rajast kõrgemal asuvalt poodiumilt. “See on meil ka juba valmis ehitatud. Pukist 24 meetri kaugusel on pealtvaatajate ala ning boks, kus saab mudeleid korrastada ja remontida,” räägib Lattik. Kuna plaanitakse tegusat keskust, paigaldatakse ruumidele uued uksed, ehitatakse korralikud WC-d, garderoob ja muud vajalikud abiruumid.

Kes aitavad uue spordikeskuse rajamist rahaliselt? “Rahaga oleme seni ise hakkama saanud,” vastab Lattik. Läbi kuuemehelise algatusrühma on halli ehitamisega seotud Audiofookus, Matkasport, Hobimaailm mudelipood ja ka ClaypiRC mudelipood.
Millal toimuvad praegu pooleliolevas keskuses esimesed treeningud ja võistlused?

“Teoreetiliselt saaks juba sõita. Pukk on olemas ning mudelid ka. Aga rada ootab praegu siledakstegemist ja vaipa. Vaip saabub Mistrast kohale juba uuel nädala lõpuks,” ütleb Tõnis Lattik. Seda on kokku 560 ruutmeetrit, millest põrandale pannakse kohe 350. Ülejäänud kahe meetri laiused rummid jäävad varuks. Kui kõik kulgeb plaanipäraselt, siis peaks rada olema sõiduvalmis kuu lõpuks.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.