Saada vihje
Mais toimub esimene Harju Rally (0)
23. ja 24. mail kihutatakse Harjumaa teedel Eesti meistrivõistluste punktidele esimest korda toimuval Harju Rally`l. Võistluste keskpunkt asub Rae vallas – Peetri alevikus on ralli start ja finiš, advice võistluste keskus asub Jüris.

Harjumaa teedel on rallit sõidetud varemgi, vcialis 40mg kuid mitte maakonna nime all. “Harjumaal puudus selline mastaapne sündmus, viagra 40mg ” ütleb Harju Rally direktor Tarmo Rühka. “Saaremaal, Lääne-Virumaal Rakveres, Lõuna-Eestis on oma Eesti meistrivõistluste etapp. Arvasime, et miks ei võiks ühel Eesti suurimal maakonnal olla oma.”

Tema sõnul oleks vastasel juhul jäänud Harjumaa ilma Eesti meistrivõistluste etapist. Tegu pole siiski ühekordse üritusega, vaid Rühka sõnul tehakse koostööpartneritega – teehooldajate, turvafirma ning sponsoritega – lepingud kolme aasta peale. “Kindlasti on plaan luua alus pikaaegsele projektile,” kinnitab ta.

Info kuu aega varem

Et ralli keskuse jaoks on vaja ruumi, kus sõitjad saaksid takistuseta ringi liikuda, valiti võistluste keskuseks Jüris asuv tehnopark. Võistluste stardi- ja finišipaik Peetri on aga hästi ligipääsetav publikule ja fännidele.

Praeguseks on teada, et esimesel päeval, reedel, sõidetakse üks publikukatse, mis algab peale tööpäeva lõppu. Teisel päeval toimuvad pikemad katsed. Rühka sõnul saab Harju Rally täpne ajakava paika paari nädala jooksul. Enne rallit ilmub ajakava ja kiiruskatsete kaart Autolehe vahel. Koos ralli trajektooriga avaldatakse ka info teede sulgemise kohta. Teavitustahvlid suletavatele teedele paigaldatakse kuu enne võistlusi.

“Kiiruskatsete vahele jäävad teed on avatud ka tavapublikule, kuid palume mõistvat suhtumist osalejate vastu, sest nii kulgeb ralli ilma viivitusteta,” ütleb Rühka.

Paremik kohal

Osalejate registreerimine rallile algab 23. aprillil, seetõttu pole praegu stardinimekirja võimalik ette lugeda. “On teada mõned nimed, kes plaanivad sõitma tulla,” lausub Rühka. “Kindlalt ei tahaks praegu veel lubada, aga stardis on hetke Eesti meistrivõistluste paremik.”

Alati nõuab ralli korraldajatelt omajagu asjaajamist teedele kasutusloa saamine. Rühka sõnul aitavad õiged kontaktid ja arusaam asjade käigust. “Sooviks tänada omavalitsusi ja Harju maavanemat mõistva suhtumise ja koostöö eest,” ütleb ta.

Ka esmakordse Harju Rally Eesti meistrivõistluste etapiks saamine oli lihtsam, kui võiks arvata. “Meie korraldustiimi põhimeeskonna liikmed on Eesti Autospordi Liidu rallikomiteele tuttavad inimesed, eks see oli ka üks usalduse võti,” selgitab Rühka. “Tore on tõdeda, et oldi valmis uutele tegijatele võimalust andma ning korraldusjärgus on rallikomitee igati toetav.”

KOLM INIMEST HARJU RALLY TAGA
· Harju Rally idee ja korralduse taga seisab kolm inimest: Emilia Kivimäe, Tarmo Rühka ja Janno Hert.
· Emilia Kivimäe on autospordi juures juba aastaid ning on tegev autoralli Euroopa meistrivõistluste etapi, Belgias sõidetava Ypres` ralli korralduse juures.
· Ralli direktor Tarmo Rühka on korraldanud noorterallide etappe ja organiseerinud sõitjate treeningpäevi, tema on nn omakandimees.
· Janni Hert on ASi Tridens turundusjuht, kes Tarmo Rühka sõnul toob ralli korraldusse kõrgel tasemele turundusteadmisi.
· Harju Rally patrooniks on maavanem Ülle Rajasalu, kes Rühka sõnul on olnud väga toetav ja koostööaldis.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.