Saada vihje
KÜSIMUS PANGALE: Mis saab siis, kui paroolikaardid kaovad? (0)

Järgmise aasta 1. veebruarist ei saa Swedbanki kliendid enam kasutada internetipanka sisselogimisel paroolikaarte. Juba tänavu hakkavad paroolikaartide kasutajatele kehtima kõiksugu piirangud. Mida peab tegema inimene, kes on harjunud kasutama paroolikaarti (ja neid on ootamatult palju), küsisime Swedbanki Harjumaa kontorite juhilt Olga Škerstsilt.

Swedbanki internetipanga paroolikaardi kasutajaid ootavad lähiajal ees mitmed muudatused. Millised täpsemalt?

Olga Škersts: Alates 16. juulist ei saa enam paroolikaardiga siseneda mobiilipanka. Alates 13. septembrist langeb paroolikaardi autentimise alusel internetipangas tehtavate maksete päevane limiit 100 euroni. 8. novembrist kuni järgmise aasta 1. veebruarini saab paroolikaardiga teha internetipangas makseid 50 euro piires päevas. Uue aasta 1. veebruarist ei saa enam paroolikaarte kasutada.
Üle-euroopaline seadusemuudatus (Euroopa Liidu 2. maksedirektiiv) rakendab karmimaid nõudmisi isiku tuvastamisel ja maksete kinnitamisel. Uute reeglite kohaselt ei peeta paroolikaarti enam piisavalt turvaliseks lahenduseks. Direktiiv piirab paroolikaardiga sisse logides tehtavaid tehinguid, mis muudab paroolikaardi sisuliselt kasutuks.

Mis lahendusi pakub Swedbank paroolikaartide asemele?

Paroolikaardil on mitmeid häid alternatiive. Kui inimene kasutab nii interneti- kui ka mobiilipanka, soovitame võtta kasutusele Smart-ID või mobiil-ID. Viimasel ajal on aina populaarsemaks muutumas Smart-ID, mis sobib ennekõike just nutitelefoni kasutajale. Smart-ID on tasuta teenus ning selle saab nii iseseisvalt nutiseadmesse alla laadida kui ka vormistada pangaesinduses. Mobiil-ID on tasuline teenus (ligi 1 euro kuus), mis sobib ka nuputelefoni kasutajatele. Mobiil-ID vormistamiseks tuleb pöörduda oma mobiilioperaatori poole.
Kui nutiseadet ei ole ja klient kasutab peamiselt internetipanka, soovitame valida ID-kaardi või PIN-kalkulaatori. ID-kaardiga panka sisenedes on vaja ID-kaardi lugejat ja arvutisse peab olema installeeritud vajalik tarkvara. PIN-kalkulaator loob automaatselt ühekordseid paroole. Seeniorkliendile pakume PIN-kalkulaatorit soodsamalt. Pangakontori töötajad tutvustavad hea meelega, kuidas PIN-kalkulaatorit kasutada.

Kuidas saab hädasolija pangalt abi?

Hea ülevaate autentimisvahenditest saab internetipangas autentimisvahendite lehel. Selleks valige valige menüüst “Minu pank”, “Hea teada” ning “Autentimine” otselink https://www.swedbank.ee/private/home/more/authentication?language=EST. Alati saab helistada ka Swedbanki nõustamiskeskuse numbrile 6 310 310.
Soovime, et üleminek oleks sujuv ja klientidel oleks uute lahenduste katsetamiseks piisavalt aega, seega soovitame esimesel võimalusel endale sobiv alternatiiv välja valida.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.