Saada vihje
Harjumaa looduskosmeetika pürgib välismaale (0)
Rae vallas looduslikust toorainest valmistatud ilutooteid müüakse enam kui 90 kaupluses üle Eesti, prostate kuid juba sel aastal plaanitakse ka Soome turule laieneda.

Näiliselt ei erine Jüri tehnopark ühestki teisest maanteeäärsest tööstuslinnakust. Suurte tootmis- ja laopindade kõrval tegutseb aga Eesti päritolu väikefirma, discount mis on alates 2009. aastast “Green Nature” nimega ilu- ja kosmeetikatooteid valmistanud.

2009. aastal ettevõtte asutanud Reelika Rink tunnistab, et sageli on just nime tõttu arvatud, et tegemist on mõne välismaise firmaga. Küllap on see ka üks põhjustest, miks mullu sai ettevõtte uueks tiitliks lihtsalt GN.

Ranged nõudmised

Täna töötab firmas viis inimest. Nende hulka kuulub ka keemiku haridusega tootmistehnoloog.

“Selles valdkonnas tegutsemine nõuab pikka eeltööd,” selgitab Rink. “Näiteks mõne kreemi loomiseks on meil kulunud suisa kolm aastat. See töö on väga mahukas ja soovitud tulemuse saavutamine nõuab palju aega,” lisab ta.

Rinki sõnul on viimasel ajal hakatud sõnu “looduslik” ja “naturaalne” ära kasutama ning see tekitab tarbijates pahameelt. “Kosmeetikatööstuses levinud koostisosade nimistu on väga pikk ja sageli ei tähenda toote etiketile märgitud looduslik päritolu suurt midagi. Oluline on uurida täpseid koostisosi.”

GN-i tootmisjuht Aivar Viller ütleb, et pea 60% nahale kantud kosmeetikast jõuab inimese vereringesse ja organitesse. “Keskmiselt määrib üks naine aastas nahale pea 5 liitrit “naftat” ning see ei tee head ei inimesele ega teda ümbritsevale keskkonnale,” lausub Viller, viidates sünteetiliste ilutoodete kahjulikkusele.

Nii-öelda tarbekosmeetikal on looduslike alternatiivide ees mõistagi omad eelised, alustades hinnaga ja lõpetades kauakestva lõhnaga. “Näiteks kui meie kreemilt võtta kork ööpäevaks maha, jääb lõhn nõrgaks. Teisalt ei saa me hinnas suuri järeleandmisi teha, kuna selle määrab sertifitseeritud tooraine maksumus ning kahjumiga ei saaks me tegutseda,” tunnistab Rink.

Tuntakse ka välismaal

Huvitaval kombel ei ole GN oma toodetele suurt reklaami teinud, vaid edu on tinginud soovitusturundus, mis lihtsustatult öeldes tähendab, et hea toode teeb endale ise reklaami. Villeri sõnul on ka ettevõtte põhimõte panustada eelkõige arendustöösse, kuigi turundusse investeerimine on samuti väga vajalik.

Niisugune ärimudel osutus piisavalt edukaks, et 2011. aastal vahetati eisalgne tootmispind Jüri tööstuspargis asuvate suuremate ruumide vastu. Internetipood on saanud tuntuks välismaalgi, mistõttu viiakse Eestis valminud tooted juba sel aastal suuremate Soome kaupluste tootevalikusse.

“Ökotooted on tõusev trend kõikjal Põhja-Euroopas. Võib-olla soovivad inimesed lihtsalt vaheldust või on hakatud oma tervisest rohkem hoolima. Seda on raske öelda, kuid igal juhul on niisugune turunihe tervitatav,” lausub Rink.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.