Saada vihje
Endine puitsild ehitati betoonsilllaks (0)
2014. aasta augustis hakkas Tallinna-Tartu maantee kohal kõrguv Vaida puitsild ohtlikult vajuma. Järgmisel aastal otsustati maanteeametis, viagra 60mg et silda tuleb põhjalikult remontida – välja vahetada puidust osa ning asendada see metalli ja betooniga. Järgmisel nädalal peaks silla remont lõppema.

Maanteeameti põhja regiooni sillainsener Kalmer Helgand ütles Harju Elule, advice et välja vahetati puidust püloonid (silla tugipostid – M.T.), talad ja tekiplaat. „Alles jäid kõik raudbetoonist sambad ja juurdepääsuteed,“ lisas ta.

Töid tegi AS Baumost, kelle tootmisbaasis valmistati ka uus konstruktsioon. Ehitustööd algasid tänavu mais ning kestsid kogu suve. Põhjalike töödega ehitati põhimõtteliselt uus sild, mis vana, puidust viadukti meenutab vaid välimuselt.

Helgand ütles, et ASiga Baumost sõlmitud ehituslepingu kestus oli 11 kuud ja riigile läks silla uueksehitamine maksma üle 365 000 euro (ilma käibemaksuta).

Vesi lõhkus puidu

Kaheksa aasta eest valminud puitsild hakkas suuremat muret tekitama 2014. aastal, kui avastati, et jalakäijate käiguosa oli kümne meetri ulatuses vajunud. Sama aasta septembris vahetati see välja ning veel kuu hiljem paigaldati tekiplaadi tugevdus. Need tööd läksid maksma ca 33 000 eurot. Kuid see oli vaid ajutine lahendus.

Maanteeamet tellis silla olukorrast ekspertarvamuse, mille valmides ei jäänud kahtlust – sild tuleb põhimõtteliselt uuesti ehitada. Puidust silda oli lõhkunud vesi, mis pääses jalakäijate teki hüdroisolatsiooni alla. Olukorra ohtlikkust iseloomustas seegi, et pikka aega oli sild jalakäijatele suletud.

Ekspertiis pakkus mullu välja kolm lahendust silla remondiks – uued puidust talad ja tekk; metallist talad ja puidust tekk ning metallist talad ja betoonist tekk. Viimane variant oli odavaim nii ehitamise kui hooldamise poolestja seetõttu valis maanteamet selle.

Puidule siiski kriipsu peale ei tõmmatud – Helgandi sõnul ei olnud viadukti rekonstrueerimise projekti lähteülesandes puidu kasutamine välistatud.

Idee jäi saladuseks

Puitsildade ehitamisega Eestis palju kogemusi pole ning seda möönis ka maanteeameti peadirektori asetäitja ehituse ja arengu alal Kaupo Sirk. Samuti ei osanud ta mullu enne silla rekonstrueerimist öelda, miks aastal 2008 üldse puitsilla ehitamise kasuks otsustati. Lisaks ei teatud maanteeametis täpselt, kui palju läks tooma silla rajamiseks raha.

Raskused tekkisid juba puidust viadukti ehitamise ajal, kui ilmnes, et kogu ehitusprojekt oli koostatud puudulikult ning paljud praktilised küsimused leidsid lahenduse alles ehitamise käigus. Silla ehitamise ajal tehti projekti üle 20 muudatuse. Et aastal 2015, kui ekspertiis valmis, oli silla garantiiaeg aga lõppenud, loobus maanteeamet silla projekteerijatelt ja ehitajatelt kahjuraha nõudmisest.
Rekonstrueeritud Vaida sild avatakse jalakäijatele ametlikult ülejärgmisel nädalal.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.