Saada vihje
Autosõbrad harjutavad Laitses libedaga sõitmist (0)
Juba kolmandat talve saavad huvilised sõita Laitse rallipargi tasuta jäärajal ja libedasõiduplatsil. Kampaania eesmärk on anda juhtidele parem ettekujutus auto käitumisest talvistel teedel.

Tasuta rajapäev näib rahva hulgas populaarne olevat. Pühapäeva lõunaks on hõivatud pea kõik kohad Laitse tribüüniäärses parklas ning neljarattalisi on jäetud ka rallipargi pääsla juurde.

Sõiduvõimalust ei pea aga kaua ootama, health kuna paljud külalised on tulnud hoopis kartidega mõõtu võtma ning puudust pole ka pealtvaatajatest – külg ees liikuvat pereautot avalikel teedel ju iga päev ei näe.

Tasuta kogemused

“Meie soov on vähendada liiklusohtlike olukordade teket ja avariisid, asthma ” ütleb rallipargi müügijuht Janika Saat. Selleks, click et sõit jäisel teel oleks võimalikult tõhus, on Laitses pühapäeviti kohal ka instruktorid, kes jagavad näpunäiteid ning vastavad autojuhtide küsimustele.

Kinnisel territooriumil asuva jääraja populaarsus on aastatega jätkuvalt kasvanud ning viimasel kahel nädalal on osalejate arv jäänud 150-200 sõitja vahele. Nõnda peaksid juhid arvestama sellega, et kohati tuleb rajale pääsu pisut oodata.

“Instruktorid lasevad sõitjaid rajale 10-minutilise intervalli tagant ja kuna üldjuhul väga pikka aega järjest nagunii ei sõideta, siis kulubki väike paus marjaks ära,” selgitab Saat.

Puhkepausi ajal ja enne rajale naasmist saavad soovijad juhendajailt nõu küsida.

Enne rallipargi rajale minekut tuleb aga kindlasti täita omavastutuse deklaratsioon. Rajalt naastes saavad soovijad täita tagasisidevormi, kuivõrd tasuta sõidupäevi viiakse läbi koostöös maanteeametiga.

“On tervitatav, et maanteeamet inimestele sellist kampaaniat libedasõidu harjutamiseks läbi viib ja toetab. Ainult läbi harjutamise ongi ju võimalik kogemusi saada, ja kui selleks luuakse veel tasuta tingimused, siis mida paremat veel tahta,” leiab Saat.

Arvesta teeoludega

Möödunud aasta sama ajaga võrreldes ei ole kannatanutega liiklusõnnetuste arv Harjumaal märkimisväärselt muutunud. Kui 2013. aasta 4. veebruariks oli vigastatutega õnnetusi 40, siis tänavu samal ajal 50.

Põhja prefektuuri avariitalituse juhi Tanel Pajumaa sõnul ei ole iga liiklusõnnetuse puhul selle põhjuseks üksnes halvad teeolud. “Kindlasti mängivad siin rolli mitu faktorit, nagu ülemäärane kiirustamine, tähelepanematus või oma võimete ülehindamine,” tõdeb ta.

Oluline on valida sõidustiil, mis ei seaks ohtu enda ega teiste liiklejate elu ja tervist. “Kui ilmastik või sõidukogemused ei võimalda juhil ohutult sõita, siis tuleb lähtuvalt sellest ka väiksem kiirus valida,” ütleb Pajumaa. “Samas tuleb jälgida tahavaatepeeglit, ning kui sõiduki järele on tekkinud kolonn, siis tuleb esimesel võimalusel hoida võimalikult tee äärde ning vähendada kiirust, et kolonnis olevad sõidukid ohutult mööda pääseksid,” lisab ta.

Sõidu harjutamist libedal teeb soosib ka politsei- ja piirivalveamet. Küll aga tuleb alati kasutada korrektset turvavarustust ning valida harjutamiseks teelõik või ala, mis ei ole avatud liiklusega.

“Veekogudele minnes tuleb kindlasti jälgida seda, kas jää ikka peab ning avalikel jääteedel libedasõitu harjutada ei tohiks. Veel tasub meeles pidada seda, et libedasõitu tehes peaks luba küsima ka maa omanikult,” tuletab Pajumaa autojuhtidele meelde.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.