Saada vihje
Aasta suureksportöör asub Paldiskis (0)
Sadamalinnas tegutsev Assistor AS on logistikaettevõtte, doctor mis kandideerib Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse konkursil suureksportööri kategooria võitjana aasta eksportööri tiitlile.

Kes Paldiskit kord külastanud, tadalafil on tuttav linna veerel laiuvate parklatega. Aiaga piiritletud tolliladudes hoitakse sõidukeid, doctor mille teekond läbib just seda Harjumaa sadama- ja tööstuslinna. Ettevõte, mis suuremahulist transiidiäri korraldab, on Assistor AS. Mullu toodi Paldiski kaudu maale koguni 66 000 neljarattalist, mida on pea veerandi võrra rohkem kui 2012. aastal.

Toll ja tankimine

“2013 oli meie jaoks läbi aegade edukaim aasta. Olime teinud eelnevalt palju tööd, et selle tulemuseni jõuda,” räägib Assistori juhatuse liige Tanel Mõistus. “Eelkõige tuli kasv transiitautodele pakutavatest uutest lisateenustest.”

Tänapäeval tellib üha rohkem suurkliente auto tarnimisega seotud eeltööd ühest kohast. Paldiskis monteeritakse sõidukitele kõikvõimalikku lisavarustust alustades parkimisandurite ja eelsoojenditega ning lõpetades nõutud keeles hoiatussiltide ja omaniku käsiraamatuga. Kaubikute furgoone vajadusel vineeritakse ning paigaldatakse lihtsam sisseseade.

Mõistuse sõnul ei hoita Paldiskis aga väga suuri ladusid. “Autotootjatel on peamiselt Euroopa sadamates kesklaod ning siia väga suuri varusid ette ei saadeta. Tänasel päeval on paljud saabuvad autod juba varasemalt müüdud,” selgitab ta.

Kõik need teenused aitavad aga autoostjal sõiduki kiiremini ja lihtsamalt kätte saada. “Eelkõige näeme lisavarustuse paigalduse ja ümberehituse teenuse klientidena autodiilereid ja maaletoojaid ning ettevõtteid, kellel on suuremad sõidukite autopargid,” räägib Mõistus.

Surve logistikafirmadel

Muutusi maailmamajanduses tajutakse ka Assistoris. Näiteks Venemaal on uute autode müük tänavu juba veerandi võrra langenud. “Poliitilised kriisid ei aita kindlasti ettevõtluse arengule ja äritegevusele kaasa ning praegune olukord on üsnagi murettekitav, kuna see jätab oma jälje nii transiidile kui ka lähiriikide turgudele,” ütleb Mõistus. Tema sõnul annab see aga võimaluse esile tõusta neil, kes suudavad tekkinud olukorrale koostöö ja partnerluse abil kiiremini reageerida.

“Autotööstuse näol on tegemist ühe kõige keerukama võrgustikuga maailmas. Tootjad nõuavad tarneahelate muutumist sujuvamaks ja efektiivsemaks, et toetada uute mudelite arendamist ja kulude vähendamist. See surve mõjutab ka autologistika ettevõtteid nagu Assistor. Seetõttu olemegi tänavuse aasta jooksul palju investeerinud ettevõtte tugevdamiseks ja efektiivsuse tõstmiseks,” lausub Tanel Mõistus.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.